Referat Finansowo - PodatkowyDo druku
Wersja archiwalna z dnia 2012-02-06 11:57:14

Do zadań Referatu Finansowo – Podatkowego należy:

 

1.    Zapewnienie bilansowania finansowych potrzeb Gminy dochodami własnymi i  zasilającymi.

2.     Analiza wykorzystania budżetu oraz wnioskowanie w sprawach zmian  w budżecie w celu racjonalnego dysponowania środkami.

3.     Prowadzenie spraw z zakresu ustalania wysokości podatków i opłat lokalnych,
prowadzenie kontroli w tym zakresie.

4.     Opracowywanie sprawozdań z wykonania planu finansowego.

5.     Współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową oraz Izbami i Urzędami Skarbowymi.

6.     Wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym i nie zaleganiu w zobowiązaniach.

7.     Pobór i egzekucja podatków i opłat lokalnych oraz prowadzenie kontroli w tym zakresie.

8.     Analiza celowości i wysokości wydatków budżetowych.

9.     Przygotowywanie decyzji w sprawach stosowania ulg, odroczeń i umorzeń należności podatkowych.

10.   Sporządzanie sprawozdawczości statystycznej oraz informacji opisowych dotyczących realizacji budżetu i działalności finansowej Gminy.

11.   Podejmowanie czynności egzekucyjnych.

12.   Prowadzenie obsługi księgowej.

13.   Prowadzenie i załatwianie innych spraw związanych z gospodarką finansową Gminy.

14.   Prowadzenie rozliczeń funduszy celowych na zasadach określonych przepisami.

15.    Kontrola gospodarki finansowej gminnych jednostek organizacyjnych, jednostek budżetowych i jednostek pomocniczych Gminy.

16.  Współudział w opracowywaniu wniosków o dotacje na inwestycje infrastrukturalne zgodnie z obowiązującymi wymogami w tym zakresie oraz przygotowywanie wniosków o płatność.

17.   Opracowywanie wniosków oraz niezbędnej dokumentacji do ubiegania się przez Gminę o pożyczki lub kredyty.

18.     Sporządzanie list wynagrodzeń dla pracowników Urzędu.

19.    Przekazywanie i rozliczanie składek ubezpieczeń społecznych z ZUS.

20. Prowadzenie w księgach rachunkowych prawidłowej ewidencji przypisów, odpisów,     wpłat, zwrotów i zaliczeń nadpłat z tytułu podatków i opłat.

21.    Kontrola terminowości wpłat należności przez podatników i inkasentów.

22. Wykonywanie zadań wynikających z ustawy o działalności gospodarczej, a w szczególności:

-         prowadzenie ewidencji działalności gospodarczej,

-         przygotowywanie decyzji o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej,

-         przygotowywanie decyzji o dokonywanych przez podmioty gospodarcze zmianach,

-         przygotowywanie decyzji o wykreślenie z ewidencji działalności gospodarczej,

     24.  Współpraca ze stowarzyszeniami, organizacjami i związkami reprezentującymi podmioty lub inne instytucje gospodarcze, działającymi na terenie Gminy.



Powrót