Referat Infrastruktury Technicznej, Gospodarki Przestrzennej, Ochrony Srodowiska i Mienia KomunalnegoDo druku
Wersja archiwalna z dnia 2012-02-06 12:00:14

Do zadań Referatu Infrastruktury Technicznej, Gospodarki Przestrzennej, Ochrony Środowiska i Mienia Komunalnego należy:

 

1.     Prowadzenie nadzoru w zakresie dotyczącym zadań inwestycyjnych prowadzonych przez Urząd.

2.     Planowanie zadań dotyczących realizacji budowy, modernizacji i utrzymania dróg.

3.     Nadzór w zakresie realizacji inwestycji gospodarki komunalnej.

4.    Podejmowanie działań mających na celu zaopatrzenie Gminy w energię elektryczną, cieplną, gaz, wodę i kanalizację.

5.    Przygotowywanie założeń i udział w sporządzaniu miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.

6.    Dokonywanie okresowej oceny zmian w zagospodarowaniu przestrzennym Gminy i przedstawianie Radzie Gminy wyników tej oceny.

7.     Prowadzenie rejestru miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.

8.     Prowadzenie postępowania w sprawie wydania decyzji o warunkach zabudowy i decyzji o ustaleniu lokalizacji celu publicznego oraz prowadzenie ewidencji tych decyzji.

9. Przygotowywanie wypisów i wyrysów z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.

10. Przygotowywanie projektów postanowień opiniujących zgodność proponowanych podziałów nieruchomości z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz prowadzenie rejestru wydanych postanowień.

11. Naliczanie opłaty z tytułu wzrostu wartości działek w związku ze zmianą przeznaczenia w planie zagospodarowania przestrzennego ( tzw. renty planistyczne ).

12.  Udział w opracowaniu programów i planów rozwoju Gminy, projektów budżetów, sprawozdań oraz współudział w konstruowaniu wniosków do programów unijnych.

13. Wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów szczególnych.

14. Prowadzenie i dokumentowanie zamówień publicznych zgodnie z ustawą Prawo Zamówień Publicznych z zakresu działania referatu.

15.  Współudział przy przygotowywaniu wewnętrznych unormowań w zakresie realizacji zamówień  publicznych.

16.   Weryfikacja merytoryczna pod względem formalnym sporządzonej dokumentacji składającej się na specyfikację istotnych warunków zamówienia.

17.  Uczestniczenie i nadzorowanie prac Komisji Przetargowych powoływanych  do realizacji zamówień publicznych.

18.    Przygotowywanie propozycji do planów wieloletnich i rocznych w zakresie inwestycji.

19.    Przygotowywanie wniosków w sprawie dofinansowania zadań ze źródeł  zewnętrznych.

20.     Współpraca z innymi gminami, powiatem, województwem w zakresie planowania i realizowania  oraz współudział w przygotowywaniu wspólnych   inwestycji oraz przygotowywanie umów partycypacyjnych.

21.     Prowadzenie ewidencji gruntów i budynków mienia komunalnego.

22.     Prowadzenie nazewnictwa ulic.

23.     Nadawanie numerów nieruchomości – realizacja wniosków o nadanie numeru nieruchomości.

24.     Uwłaszczenie osób prawnych.

25.     Prowadzenie komunalizacji mienia, prowadzenie wykupu gruntów na cele inwestycji publicznych realizowanych przez Gminę.

26.     Wydawanie decyzji  w sprawach podziałów nieruchomości.

27.      Gospodarowanie nieruchomościami oddanymi w użytkowanie wieczyste i trwały zarząd oraz windykacja należności z tego tytułu.

28.     Gospodarowanie nieruchomościami w tym przygotowywanie projektów uchwał w sprawach: sprzedaży, oddania w najem, dzierżawę lub użyczenia, wieczystego użytkowania, ustanowienia ograniczonych praw rzeczowych.

29.    Rozgraniczanie nieruchomości.

30.    Zapewnienie udziału w kosztach budowy urządzeń infrastruktury technicznej – ustalenie opłaty adiacenckiej.

31.    Organizowanie działań i przygotowanie postępowań wywłaszczeniowych nieruchomości położonych na obszarach przeznaczanych w planach miejscowych na cele publiczne.

32.    Przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności dotyczące osób fizycznych, zgodnie z napływającymi wnioskami od użytkowników wieczystych.

33.   Współudział w przeprowadzaniu inwentaryzacji składników mienia komunalnego.

34.    Prowadzenie spraw dotyczących dróg i obiektów inżynieryjnych oraz współdziałanie z zarządzającymi innymi drogami.

35.    Koordynowanie i nadzór nad prowadzeniem zimowego i letniego utrzymania dróg, placów i ciągów pieszych administrowanych przez Gminę.

36.     Nadzór nad stanem technicznym dróg, remonty i utrzymanie dróg, mostów  i ciągów pieszych we właściwym stanie technicznym – dotyczy obiektów gminnych.

37.      Prowadzenie spraw związanych z oznakowaniem pionowym i poziomym dróg oraz utrzymanie go w należytym stanie.

38.      Koordynowanie i nadzorowanie działań w zakresie oświetlenia dróg,  ulic i placów.

39.      Prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem placów targowych i parkingów.

40.       Prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem miejsc pamięci narodowej.

41.       Koordynowanie spraw dotyczących komunikacji publicznej.

42.       Wnioskowanie w sprawie oznakowania dróg i ulic oraz przystanków komunikacji.

43.        Prowadzenie innych zadań wynikających z ustawy o drogach.

44.        Prowadzenie spraw związanych z profilaktyką w zakresie produkcji roślinnej  i zwierzęcej.

45.        Prowadzenie spraw związanych z ochroną zwierząt w tym bezdomnych.

46.         Prowadzenie spisów rolnych.

47.         Prowadzenie spraw związanych z aktywizacją zawodową i restrukturyzacją rolnictwa.

48.         Współpraca ze służbami doradztwa rolniczego, współpraca z Izbą Rolniczą oraz  Regionalnym Oddziałem Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, itp..

49.          Informowanie rolników o bieżącej pomocy i możliwościach pozyskiwania środków  pomocowych.

50.       Wystawianie zaświadczeń o pracy w gospodarstwie rolnym.

51.         Nadzór nad ochroną ziemi, powietrza i wód przed zanieczyszczeniami, nadmiernym hałasem i innymi czynnikami powodującymi zagrożenie dla środowiska.

52.         Wydawanie decyzji administracyjnych w sprawie wycinki drzew i krzewów.

53.          Realizacja Gminnego Programu Ochrony Środowiska oraz Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

54.           Koordynacja działań w zakresie likwidacji skutków klęsk żywiołowych.

55.           Prowadzenie kontroli w zakresie przestrzegania gospodarki wodno – ściekowej i gospodarki odpadami komunalnymi.

56.            Prowadzenie wykazu danych o dokumentach zawierających informacje                                                 o środowisku i jego ochronie.

57.             Prowadzenie spraw związanych z realizacją ustawy o utrzymaniu czystości                    w Gminie.

58.             Nadzorowanie stanu sanitarnego obiektów komunalnych.

59.             Prowadzenie spraw związanych z gospodarką odpadami i ściekami.

60.             Prowadzenie innych zadań wynikających z ustawy o ochronie przyrody.

61.            Prowadzenie wszystkich spraw dotyczących dodatków mieszkaniowych  z    wyłączeniem decyzji administracyjnych.

62.       Przygotowywanie zezwoleń na prowadzenie działalności polegającej  na usuwaniu odpadów  z terenu Gminy,

63.           Sprawy leśnictwa, zadrzewień i łowiectwa,

64.         Gospodarka gruntami oraz obrót nieruchomościami stanowiącymi mienie gminne.

65.           Realizacja zadań wynikających z ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i

zbiorowym odprowadzaniu ścieków.



Powrót