Do zadań Referatu Infrastruktury Technicznej, Gospodarki Przestrzennej, Ochrony Środowiska i Mienia Komunalnego należy:
1. Prowadzenie nadzoru w zakresie dotyczącym zadań inwestycyjnych prowadzonych przez Urząd. 2. Planowanie zadań dotyczących realizacji budowy, modernizacji i utrzymania dróg. 3. Nadzór w zakresie realizacji inwestycji gospodarki komunalnej. 4. Podejmowanie działań mających na celu zaopatrzenie Gminy w energię elektryczną, cieplną, gaz, wodę i kanalizację. 5. Przygotowywanie założeń i udział w sporządzaniu miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. 6. Dokonywanie okresowej oceny zmian w zagospodarowaniu przestrzennym Gminy i przedstawianie Radzie Gminy wyników tej oceny. 7. Prowadzenie rejestru miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. 8. Prowadzenie postępowania w sprawie wydania decyzji o warunkach zabudowy i decyzji o ustaleniu lokalizacji celu publicznego oraz prowadzenie ewidencji tych decyzji. 9. Przygotowywanie wypisów i wyrysów z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. 10. Przygotowywanie projektów postanowień opiniujących zgodność proponowanych podziałów nieruchomości z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz prowadzenie rejestru wydanych postanowień. 11. Naliczanie opłaty z tytułu wzrostu wartości działek w związku ze zmianą przeznaczenia w planie zagospodarowania przestrzennego ( tzw. renty planistyczne ). 12. Udział w opracowaniu programów i planów rozwoju Gminy, projektów budżetów, sprawozdań oraz współudział w konstruowaniu wniosków do programów unijnych. 13. Wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów szczególnych. 14. Prowadzenie i dokumentowanie zamówień publicznych zgodnie z ustawą Prawo Zamówień Publicznych z zakresu działania referatu. 15. Współudział przy przygotowywaniu wewnętrznych unormowań w zakresie realizacji zamówień publicznych. 16. Weryfikacja merytoryczna pod względem formalnym sporządzonej dokumentacji składającej się na specyfikację istotnych warunków zamówienia. 17. Uczestniczenie i nadzorowanie prac Komisji Przetargowych powoływanych do realizacji zamówień publicznych. 18. Przygotowywanie propozycji do planów wieloletnich i rocznych w zakresie inwestycji. 19. Przygotowywanie wniosków w sprawie dofinansowania zadań ze źródeł zewnętrznych. 20. Współpraca z innymi gminami, powiatem, województwem w zakresie planowania i realizowania oraz współudział w przygotowywaniu wspólnych inwestycji oraz przygotowywanie umów partycypacyjnych. 21. Prowadzenie ewidencji gruntów i budynków mienia komunalnego. 22. Prowadzenie nazewnictwa ulic. 23. Nadawanie numerów nieruchomości – realizacja wniosków o nadanie numeru nieruchomości. 24. Uwłaszczenie osób prawnych. 25. Prowadzenie komunalizacji mienia, prowadzenie wykupu gruntów na cele inwestycji publicznych realizowanych przez Gminę. 26. Wydawanie decyzji w sprawach podziałów nieruchomości. 27. Gospodarowanie nieruchomościami oddanymi w użytkowanie wieczyste i trwały zarząd oraz windykacja należności z tego tytułu. 28. Gospodarowanie nieruchomościami w tym przygotowywanie projektów uchwał w sprawach: sprzedaży, oddania w najem, dzierżawę lub użyczenia, wieczystego użytkowania, ustanowienia ograniczonych praw rzeczowych. 29. Rozgraniczanie nieruchomości. 30. Zapewnienie udziału w kosztach budowy urządzeń infrastruktury technicznej – ustalenie opłaty adiacenckiej. 31. Organizowanie działań i przygotowanie postępowań wywłaszczeniowych nieruchomości położonych na obszarach przeznaczanych w planach miejscowych na cele publiczne. 32. Przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności dotyczące osób fizycznych, zgodnie z napływającymi wnioskami od użytkowników wieczystych. 33. Współudział w przeprowadzaniu inwentaryzacji składników mienia komunalnego. 34. Prowadzenie spraw dotyczących dróg i obiektów inżynieryjnych oraz współdziałanie z zarządzającymi innymi drogami. 35. Koordynowanie i nadzór nad prowadzeniem zimowego i letniego utrzymania dróg, placów i ciągów pieszych administrowanych przez Gminę. 36. Nadzór nad stanem technicznym dróg, remonty i utrzymanie dróg, mostów i ciągów pieszych we właściwym stanie technicznym – dotyczy obiektów gminnych. 37. Prowadzenie spraw związanych z oznakowaniem pionowym i poziomym dróg oraz utrzymanie go w należytym stanie. 38. Koordynowanie i nadzorowanie działań w zakresie oświetlenia dróg, ulic i placów. 39. Prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem placów targowych i parkingów. 40. Prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem miejsc pamięci narodowej. 41. Koordynowanie spraw dotyczących komunikacji publicznej. 42. Wnioskowanie w sprawie oznakowania dróg i ulic oraz przystanków komunikacji. 43. Prowadzenie innych zadań wynikających z ustawy o drogach. 44. Prowadzenie spraw związanych z profilaktyką w zakresie produkcji roślinnej i zwierzęcej. 45. Prowadzenie spraw związanych z ochroną zwierząt w tym bezdomnych. 46. Prowadzenie spisów rolnych. 47. Prowadzenie spraw związanych z aktywizacją zawodową i restrukturyzacją rolnictwa. 48. Współpraca ze służbami doradztwa rolniczego, współpraca z Izbą Rolniczą oraz Regionalnym Oddziałem Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, itp.. 49. Informowanie rolników o bieżącej pomocy i możliwościach pozyskiwania środków pomocowych. 50. Wystawianie zaświadczeń o pracy w gospodarstwie rolnym. 51. Nadzór nad ochroną ziemi, powietrza i wód przed zanieczyszczeniami, nadmiernym hałasem i innymi czynnikami powodującymi zagrożenie dla środowiska. 52. Wydawanie decyzji administracyjnych w sprawie wycinki drzew i krzewów. 53. Realizacja Gminnego Programu Ochrony Środowiska oraz Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. 54. Koordynacja działań w zakresie likwidacji skutków klęsk żywiołowych. 55. Prowadzenie kontroli w zakresie przestrzegania gospodarki wodno – ściekowej i gospodarki odpadami komunalnymi. 56. Prowadzenie wykazu danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie. 57. Prowadzenie spraw związanych z realizacją ustawy o utrzymaniu czystości w Gminie. 58. Nadzorowanie stanu sanitarnego obiektów komunalnych. 59. Prowadzenie spraw związanych z gospodarką odpadami i ściekami. 60. Prowadzenie innych zadań wynikających z ustawy o ochronie przyrody. 61. Prowadzenie wszystkich spraw dotyczących dodatków mieszkaniowych z wyłączeniem decyzji administracyjnych. 62. Przygotowywanie zezwoleń na prowadzenie działalności polegającej na usuwaniu odpadów z terenu Gminy, 63. Sprawy leśnictwa, zadrzewień i łowiectwa, 64. Gospodarka gruntami oraz obrót nieruchomościami stanowiącymi mienie gminne. 65. Realizacja zadań wynikających z ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków. |